5 януари 2014 г.

Кутия за рецепти

Още от началото на моето крафтърстване, замислям да си направя Книга за рецепти или нещо подобно, с което да въведа ред в събираните с години инспирации за кулинарни приключения. За съжаление, аз не съм от онези прилежни домакини, които щом харесат някоя рецепта, старателно си я преписват в бележника. Много често в старата тетрадка, която ползвам от повече от 15 години, стоят вмъкнати между листите разпечатки от нета, откъснати страници от списания, хвърчащи листчета с рецепти, дадени ми от някой друг. И понеже се познавам много добре, зная, че каквато и книга да си направя, положението с хвърчащите листчета ще остане същото. Това наложи едно дълго и обстойно премисляне на най-добрия вариант за мен, вариант при който старателно написаните рецепти безпроблемно ще съжителстват с оръфаните листчета, но въпреки всичко ще има ред, а не хаос. Е, измислих го най-накрая - Кутия за рецепти, в която картите с рецептите лежат, а не стоят изправени. Този вариант на подреждане ми допада повече, защото всичко си лежи подредено и не се виждат стърчащи крайчета.

За мой късмет в магазините има много варианти на метални кутии - такива с отделящ се капак, по-плитки, по дълбоки и т. н. Когато избирах най-подходящата за мен кутия се водих от принципите да не е много малка, защото от това зависи размера на картите за рецепти и да е по-дълбока, за да побере повече от тях. Тази, която предпочетох е с размер 18 на 13 сантиметра и дълбочина 5 сантиметра. Десенът на кутията не беше от особено значение, защото аз облепих моята с любимата ми дизайнерска хартия. Ето вижте я:


При избора на картинка за капака, реших че трябва да е нещо което наистина много харесвам и няма да ми омръзне да гледам в следващите поне 15 години. Въпреки, че оцветявам палавата фея от Cupcake Thief за пореден път, много, много я харесвам и мисля, че тя е точно това, което ми трябваше. Освен панделките и етикета за надписа, прецених, че не е нужно да поставям други декорации.

 


Когато се отвори капакът, се виждат класираните карти:


Картите, намерих готови в нета, но ги обработих във Фотошоп в съответствие с размера на кутията. Разпечатах ги в копирен център на 300 г. перлен картон, за да са стабилни и да не се кривят.



Удобство има и в това че, когато рецептата е написана на отделна карта, в процеса на приготвяне на ястието не се налага да търся място на голяма и тежка тетрадка, а просто ще закача рецептата на видно за мен място:


Обичам когато правя нещо, то да е персонализирано, да са предвидени предпочитанията на ползващия го. В конкретния случай, за мен това е едно двугодишно премисляне на варианти, вярвам, че най-накрая намерих оптималния!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10 коментара:

  1. Разкошна е! Наистина си намерила оптималния вариант - изглежда перфектно и е много удобен начин за събиране на рецепти. Браво!
    Дано да имам време някой ден да си направя и аз нещо подобно, защото сега всичките ми рецепти са на хвърчащи лисчета... срам и позор

    Още веднъж браво за всички прекрасни неща, с които ни радваш всеки път!
    Гуш
    Ем

    ОтговорИзтриване
  2. Вили, поредното спиращо дъха творение. Макар и да нямам толкова богата колекция от рецепти и на мен ми е познат проблема с разхвърляните и измачкани рецепти :) Мисля, че си намерила идеалния начин за съхранение, а за изработката просто нямам думи.
    Ако може бих се радвала да споделиш откъде си намерила метална кутия и дали може да се възползвам от идеята ти?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Когато човек качва нещо в нета, то става обществено достояние и взаимстването на идеята става неизбежно. Естествено, аз самата много пъти съм се вдъхновявала от някого, но винаги споменавам това в съответната публикация. Радвам се, че идеята ми ти е харесала, чувствай се свободна да я развиваш. По отношение на металните кутии, в края на публикацията ми има линк към повечето от материалите, използвани от мен. Тази не прави изключение. Метални кутии има на много места - в книжарниците (там се водят Кутии за моливи), в големите хранителни магазини (може би на щандовете с кутии за съхранение), а и много често бисквити и бонбони се продават в такива кутии :)

      Изтриване
    2. Благодаря, Вили! Непременно щом реша да си направя подобна кутия ще спомена, че ти си ме вдъхновила :)

      Изтриване
  3. Ммммм яяяко! Много е хубава! Аз за сега имам 5 рецепти на кръст, които усъвършенствам до втръсване, така че нямам нужда, обаче като се сдобия с 2 девойки...сигурно ще ми се наложи и да обогатя асортимента...Ама това - някога си - сега ще се радвам на твоята красота!

    ОтговорИзтриване
  4. Личи си Вили, че всичко е премислено и осъществено с много любов, търпение и най- вече оптимално за теб! Прекрасно творение, за което думите са малко! Със здраве да си ползваш кутията и нека повече такива проекти радват очите ни! Само един въпрос имам - как хартията се залепи толкова здраво за метала? Какво лепило използва? Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От външната и вътрешната страна на капака, хартията е залепена върху мукава, а мукавата към кутията-с горещ силикон. По страните на кутията е с двойно залепващо тиксо, а сглобките ги подсилих със силикон :)

      Изтриване

01 09 10